1
|
授業計画/Class |
授業オリエンテーション 【オンライン(オンデマンド型)】 |
事前学習/Preparation |
今まで(大学1年)の英語学習を振り返る。 |
事後学習/Reviewing |
これから1年間の英語学習の目標を定める。 |
|
2
|
授業計画/Class |
Unit 1:Animals (1) Watch and Listening: Video "Great egret and dolphin fishing" |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
3
|
授業計画/Class |
Unit 1: Animals (2) Reading: Reading 1 "Endangered species" (Ecology/ Zoology) and Reading 2 "Losing the battle for survival" (Ecology/ Zoology) |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
4
|
授業計画/Class |
Unit 1 Animals (3) Writing: a comparison-and-contrast essay |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
5
|
授業計画/Class |
Unit 2 The Environment (1) Watching and Listening: Video "The Colorado River, Grand Canyon, and Yosemite |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
6
|
授業計画/Class |
Unit 2 The Environment (2) Reading: Reading 1 "Our changing planet" (Environmental science/ Natural science) and Reading 2 "The causes and effects of deforestation" (Environmental science/ Natural science) |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
7
|
授業計画/Class |
Unit 2 The Environment (3) Writing: a cause-and-effect essay |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
8
|
授業計画/Class |
Units 1-2 の復習 |
事前学習/Preparation |
Units 1-2全体に目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
Units 1-2 の振り返り。 |
|
9
|
授業計画/Class |
Unit 3 Transport (1) Watching and Listening: Video "The jumbo jet" |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
10
|
授業計画/Class |
Unit 3 Transport (3) Reading: Reading 1 "Masdar: City of the future" (Transport management/ Urban planning) and Reading 2 "An essay about traffic congestion" (Transport management/ Urban planning) |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
11
|
授業計画/Class |
Unit 3: Transport (3) Writing: a problem-solution essay |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
12
|
授業計画/Class |
Unit 4 Customs and Traditions (1) Watching and Listening: Video "South Korean Coming of Age Day" |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
13
|
授業計画/Class |
Unit 4 Customs and Traditions (2) Reading: Reading 1 "Customs around the world" (Cultural studies/ Sociology) and Reading 2 "Protecting our intangible culture heritage" (Cultural studies/ Sociology/ Anthropology) |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
14
|
授業計画/Class |
Unit 4 Customs and Traditions (3) Writing: a summary paragraph and a response paragraph |
事前学習/Preparation |
授業で扱うセクションに目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
授業で習ったことを復習する。 |
|
15
|
授業計画/Class |
Units 3-4 の復習 |
事前学習/Preparation |
Units 3-4 全体に目を通しておく。 |
事後学習/Reviewing |
Units 3-4 の振り返り。 |
|