講義内容詳細:English Core Ⅰ‐c

戻る
年度/Academic Year 2022
授業科目名/Course Title (Japanese) English Core Ⅰ‐c
英文科目名/Course Title (English) English Core Ⅰ‐c
学期/Semester 後期 単位/Credits 1
教員名/Instructor (Japanese) 大島 有子
英文氏名/Instructor (English) OOSHIMA Arisu

講義概要/Course description
The instructor chooses one the selected  texts  as the  basic framework of the class. In the first session the instructor will   explain   the   content   and   guidelines   of  the   course.   Learners are encouraged to actively participate in the tasks and exercises of this learning-centered curriculum that corresponds to the level of the given course.
This class focuses on writing and speaking as productive skills. Compositions and presentations will be based on basic topics. Learners will improve and expand their writing and speaking skills from interaction with the instructor and peers.
達成目標/Course objectives
The aims of this course  are to have students  develop writing and speaking skills centering on familiar everyday  matters, such  as  hobbies, likes/dislikes, and  favorite  things  and  places.  
With regard to writing, the focus will be on basic sentence structure, and extend to the development of full presentation--including a good introduction, thesis statement, main points found in the body, and a good conclusion--through the creation of drafts and notecards. Students will create a portfolio for their work for peer and instructor review.
Presentational techniques will be introduced to provide the learners with sufficient knowledge and skills to produce simple oral presentations given from notes.
Upon successful completion of the course students will be able to:
-Write to give presentations in simple and clear English.
-Employ language structures and vocabulary that support communication in which comparisons, descriptions, processes, and cause-and-effect relationships to which they were exposed.
- Find topics suitable for assignments and organize their ideas into an outline that serves as basis for their presentations.
- Assess both the writing and speech of classmates given the simple nature of the topics.
-Understand how to cite sources used so as to avoid plagiarism.

授業計画/Lecture plan
1
授業計画/Class Find out details of what and how you study in this course.
教科書の紹介、授業の進め方、注意事項など、学期を通して重要な事項を把握。

Check CoursePower for information.
コースパワーで詳細を確認する。

Turn in your topics for presentations in class.
プレゼンテーションのテーマ(予定)を提出
2
授業計画/Class Getting Ready: pp 2-5

Lean how to plan a self-introduction,following a model presentation.
モデル・プレゼンテーションで自己紹介の方法を学ぶ。

Exercises 1~3
Complete the exercises, following instructions.
Learn how to prepare for effective presentations step by step.
指示に従って演習問題1~3を終了。
プレゼンテーションを行う方法を段階的に学ぶ。


3
授業計画/Class Getting Ready  pp 6-7

 Learn how to make a brainstorming map and organize your presentation with note cards.
Complete exercises (developing presentation techniques/giving your presentation)
ブレインストーミング・マップ作成、プレゼンテーションの構成、ノートカード作成について学ぶ。
指示された演習問題を終了


4
授業計画/Class Unit 1 A good friend pp 8-11

How to talk about personality, interests,and activities
人の性格(人柄)、興味、関心のあること、活動などについて話す

Exercises pp 8-11
Complete the exercises, following instructions.
指示に従って演習問題を終了

5
授業計画/Class Unit 1 pp 12-15

Learn how to organize ideas into a presentation draft with a brainstorming map and a
presentation outline.
ブレインストーミング・マップとアウトライン・シートを用いて、発表原稿を作成する方法を学ぶ。


6
授業計画/Class Unit 1 pp.16-17
Learn about eye contact
アイコンタクトについて学ぶ

Presentation in breakout sessions
グループ内プレゼンテーション

Presentation self-evaluation    
自己評価


7
授業計画/Class Presentation in class.
前週指示された部分のプレゼンテーション

Unit 1 Review
Review presentation skills as instructed in Unit 1 with Expansion activities pp 80-81
プレゼンテーション・スキルを復習する。


8
授業計画/Class Unit 2 A favorite place pp 20-23

Learn how to describe different kinds of places and what people do there.
様々な場所とそこで人々が何をするかについて説明する方法を学ぶ。

Complete Exercises pp 20-23
演習問題を終了


9
授業計画/Class Unit 2 pp 24-27

Lean how to organize ideas and outline and how to add impact, following a model presentation.
pp 24-25
モデル・プレゼンテーションに従って、アイデアやアウトラインのまとめ方,(聴き手の)興味、関心をとらえる方法を学ぶ。

Complete Exercises pp 24-27
演習問題を終了 


10
授業計画/Class Unit 2  28-29

Learn about gestures for description;posture and hand position for a presentation.  pp 28-29
言葉による説明に伴うジェスチャーについて、プレゼンテーションに適切な姿勢や手の位置について学ぶ。

Presentation in beakdown sessions
グループ内プレゼンテーション

Self-evaluation
自己評価


11
授業計画/Class Presentation in class.
前週指示された部分のプレゼンテーション

Unit 2 Review
Review presentation skills as instructed in Unit 2 with Expansion activities pp 82-83
プレゼンテーション・スキルを復習する。


12
授業計画/Class Unit 6 Screen Magic pp 68-71

Learn how to describe and rate the features of a move you want to introduce.
自分が紹介したい映画の特色や見どころなどを説明し、評価すること学ぶ。

Complete Exercises pp 68-71
演習問題を終了


13
授業計画/Class Unit 6 pp 72-75

Lean how to organize ideas and outline and how to add impact, following a model presentation. 
pp 72-75
モデル・プレゼンテーションに従って、アイデアやアウトラインのまとめ方,(聴き手の)興味、関心をとらえる
方法を学ぶ。

Plan a movie quiz for your opener.
プレゼンテーションの最初の言葉として聴衆の興味、関心をとらえることのできるような「クイズ」問題を考案
する。

Complete Exercises pp 72-75
演習問題を終了 


14
授業計画/Class Unit 6  pp 76-77

Learn about sentence stress and phrasing with pauses. pp 76-77
センテンス・ストレス(強く発音する語)と言葉の区切りながら話すことについて学ぶ。

Presentation in breakout sessions
グループ内プレゼンテーション

Self-evaluation
自己評価


15
授業計画/Class Presentation in class.
前週指示された部分のプレゼンテーション

Unit 6 Review
Review presentation skills as instructed in Unit 6 with Expansion activities pp 90-91
プレゼンテーション・スキルを復習する。
 
事前学習/Preparation Check your textbook to see what you will learn in class.
教科書で授業の学習範囲を確認する。
事後学習/Reviewing Review the exercises.
演習問題を復習する。
授業方法/Method of instruction
区分/Type of Class 対面授業 / Classes in-person
実施形態/Class Method 通常型 / regular
補足事項/Supplementary notesThe first class will be held on-demand online.
第1週はオンデマンド型オンライン授業です。
活用される授業方法/Teaching methods used
成績評価方法/Evaluation
1 100% 1.  Class score   40% 
2.  Test score     40% 
3.  Pretest         10% 
4.  e-learning    10% 
教科書/Textbooks
 著者名
Author
タイトル
Title
出版社
Publisher
出版年
Published year
ISBNコメント
Comments
1 Steven Gershon Present Yourself 1  Experiences 2nd edition Cambridge University Press 2014 9781107435636 教科書必携
メッセージ/Message
Important!  Get your textbook for this class!
        この授業にはテキストが必要です。

1. Use CoursePower to turn in assignments, reports or/and receipts explaining absences, etc 
課題提出、病気欠席届など、コースパワーの「質問」機能を使用します。
コースパワーの課題提出は、ワード使用(pdf可)。原則として画像(ipgなど)で提出しないこと。

2. Use ‘questions/answers’ on CoursePower to contact the teacher outside the classroom  when
          necessary, and check ‘messages’ from the teacher as often as possible. 
授業時間外の連絡はコースパワーの「質問」及び「お知らせ」を使用します。質問の「回答」、「お知らせ」は、 積極的に確認すること。

3. Do not forget your textbook! You need your book to do exercises in class. Sharing a textbook with your classmate should be avoided.
授業中の教科書の貸し借りは望ましくありません。教科書なしに参加できない授業です。教科書を忘れないこと。
頻繁に教科書を忘れた場合は、Class Scoreから減点します。

授業計画は、状況によって変更することがあります。
教師の指示、お知らせに注意してください。
その他/Others
Class rules:

Absence and lateness: one absence / no penalty
                                   two absences / -5 points
                                   three absences / -10 points
                                   four absences / No credit for the course

Absence and lateness without good reason:
正当な理由のない欠席、遅刻について:

欠席:1回 減点はありません。
         2回 -5点
         3回 -10点
         4回 単位取得できません。

病気、怪我などの理由による欠席は、医療機関の証明書を提出すること。(コースパワーの「質問」機能使用)
遅刻:20分以上の遅刻2回で、原則として欠席1回扱いになります。
交通機関の事故・故障による遅刻は、遅延証明書を提示すること。