講義内容詳細:English Core Ⅱ‐b

戻る
年度/Academic Year 2022
授業科目名/Course Title (Japanese) English Core Ⅱ‐b
英文科目名/Course Title (English) English Core Ⅱ‐b
学期/Semester 前期 単位/Credits 1
教員名/Instructor (Japanese) 加藤 麻衣子
英文氏名/Instructor (English) KATO Maiko

講義概要/Course description
指定された数冊の教科書の中から担当者が選択したテキストを基に授業を進めるため、初回授業に各担当者から授業の説明があるが、受講者全員が積極的に参加し、レベルにあった課題や活動を行うことによって成り立つ実践的でコミュニケーション中心の授業となる。本授業では言語インプット活動としてのリーディングとアウトプット活動としてのライティングを中心とした授業を行う。辞書を有効に活用しながら学術英語を理解し、基本的文法構造を活用してまとまりのある英文や報告文が書けるように実践的な練習を行う。また、学期末に実施する試験又はプロジェクトのほかにも定期的に到達度を評価する。

 

  As instructors will conduct lessons using a selected textbook (chosen from an approved list of textbooks), they will explain during the first class how they plan to incorporate selected textbook content with various level-appropriate tasks and exercises to create a highly active and communicative learning environment.

 

  In this course, students will read as an input activity and write as an output activity. They will be able to understand academic passages by making effective use of dictionaries and write a coherent essay employing simple sentences. There will be frequent assignments in addition to the final exam or project. 

 

達成目標/Course objectives
English Core I-bで習得した英語力を基にして、学術的な読解力と作文力を更に伸長させることを目的とする。基本的な英語で書かれた一定の長さの文章構成とその内容が把握でき、インターネットや参考文献の文章や図表から正確な情報を得ることができるようにする。更に、自分の意見を含めた物語文などをパラグラフ単位で書くことができるようにする。             

 

  This course aims to expand on skills students acquired in English Core I-b, with a focus on academic English. Students will be able to understand both paragraph structure and the content of passages of a certain length and retrieve information from the Internet, including references, charts, and diagrams. They also will be able to write narratives with their own personal opinions in paragraph form.

 



授業計画/Lecture plan
1
授業計画/Class オンライン(オンデマンド)オリエンテーション、Unit 1- A
事前学習/Preparation Unit 1予習
事後学習/Reviewing  学習した箇所の復習
2
授業計画/Class 対面授業 Unit 1 A & B / Writing exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習と課題準備
3
授業計画/Class Unit 1 - B & C / Writing exercises
事前学習/Preparation Unit 1 その他の教材予習。
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
4
授業計画/Class Unit 3 A & B / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
5
授業計画/Class Unit 3 B & C / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
6
授業計画/Class Unit 4 A & B / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
7
授業計画/Class Unit 4 B & C / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習とテストの準備
8
授業計画/Class 中間テスト/ これまでのまとめ
事前学習/Preparation 試験の準備
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
9
授業計画/Class Unit 5 A & B / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
10
授業計画/Class Unit 5 B & C / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
11
授業計画/Class Unit 7 A & B / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
12
授業計画/Class Unit 7 B & C / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
13
授業計画/Class Unit 8 A & B / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
14
授業計画/Class Unit 8 B & C / Writing Exercises
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習とテストの準備
15
授業計画/Class Reviews/ 期末レポート
事前学習/Preparation 指定された箇所の予習
事後学習/Reviewing 学習した箇所の復習
授業方法/Method of instruction
区分/Type of Class 対面授業 / Classes in-person
実施形態/Class Method 通常型 / regular
補足事項/Supplementary notesA → Reading 1
B →  Video
C →  Reading 2



授業は基本的に英語による指導で行われる。
1回目のみオンライン(オンデマンド)で、2回目以降は対面で実施される。コースパワーは引き続き使用するのでチェックをしておくこと。
English is the main language of instruction.  The first class will be done online (on-demand), and after that, all the classes will be held in the classroom.  Please check CoursePower for log-on-information as well as in the past year.


活用される授業方法/Teaching methods used
成績評価方法/Evaluation
1 試験 Exam 40% Midterm exam +Final exam
2 平常点 In-class Points 40% Writing Assignments, quizzes, etc.
3 その他 Others 20% TOEIC Pretest 10%   E-learning 10%
課題(試験やレポート等)に対するフィードバックの方法/Feedback methods for assignments (exams, reports, etc.)
中間試験および課題は返却。課題は添削を経て修正版を提出、評価を決定。
教科書/Textbooks
 著者名
Author
タイトル
Title
出版社
Publisher
出版年
Published year
コメント
Comments
1 Laurie Blass, Mari Vargo Pathways - Reading, Writing and Critical Thinking level 1 2nd edition Cengage 2014 その他プリント教材を適時使用する。
メッセージ/Message
リーディング予習、復習を怠らず、ライティング課題提出期限は守ること。辞書を忘れないこと。
その他/Others
教科書を忘れた人、授業中のアクティヴィティを行っていない人は欠席扱いです。
キーワード/Keywords
English reading and writing