講義概要/Course description
|
指定された数冊の教科書の中から担当者が選択したテキストを基に授業を進めるため、初回授業に各担当者から授業の説明があるが、受講者全員が積極的に参加し、レベルにあった課題や活動を行うことによって成り立つ実践的でコミュニケーション中心の授業となる。
本授業では言語インプット活動としてのリーディングとリスニングを中心とした授業を行う。マルチメディアを活用し、主に学術英語のリーディング力並びにリスニング力の向上を目指すとともに、英語を通して世界の文化の多様性を正確に理解する。また、学期末に実施する試験のほかにも定期的に到達度を評価する。
As instructors will conduct lessons using a selected textbook (among several possible choices of textbooks), they will explain during the first class meeting how they plan to incorporate selected textbook content with various level-appropriate tasks and exercises to create a highly active and communicative learning environment.
Students will take part in reading and listening tasks as input activities. Further, this course aims to improve students’ academic reading and listening skills through the use of multimedia materials dealing with global issues and cultural diversity. In addition to the final exam, students’ achievement levels will be tested on a regular basis.
|
達成目標/Course objectives
|
English Core I-d の既習事項を土台に、学術英語のリーディング力並びにリスニング力の向上を目指す。リーディング力としては、インターネットや参考文献などを調べて、文章の構成を意識しながら、学術的な情報を手に入れることができる。 また、リスニング力としては、科学技術分野で用いられる適切なレベルの英語を聴いて、具体的な情報の大部分を聞き取ることができる力を養う。
This course aims to expand on skills students acquired in English Core I-d, with a focus on academic English. Students will be able to understand the content of a reading passage of a certain length. In order to improve critical listening skills, students will be exposed to level-appropriate academic content from the Internet and other sources related to textbook subject matter.
|
授業計画/Lecture plan
|
1
|
授業計画/Class |
オンライン(オンデマンド)Unit 1 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
Unit 1 の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
2
|
授業計画/Class |
対面授業 Unit 1 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
3
|
授業計画/Class |
Unit 3 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
4
|
授業計画/Class |
Unit 3 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
5
|
授業計画/Class |
Unit 5 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
6
|
授業計画/Class |
Unit 5 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
7
|
授業計画/Class |
Unit 6 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
8
|
授業計画/Class |
中間試験 / まとめ |
事前学習/Preparation |
指定されたところの予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
9
|
授業計画/Class |
Unit 6 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
10
|
授業計画/Class |
Unit 7 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
11
|
授業計画/Class |
Unit 7 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
12
|
授業計画/Class |
Unit 9 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
13
|
授業計画/Class |
Unit 9 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
14
|
授業計画/Class |
Unit 8 / listening quiz |
事前学習/Preparation |
指定された箇所の予習 |
事後学習/Reviewing |
学習した箇所の復習 |
|
15
|
授業計画/Class |
Review |
事前学習/Preparation |
期末試験前の弱点補強 |
事後学習/Reviewing |
期末試験の準備 |
|
|
授業方法/Method of instruction
|
区分/Type of Class |
対面授業 / Classes in-person
|
実施形態/Class Method |
通常型 / regular
補足事項/Supplementary notes授業は基本的に英語による指導で行われる。 1回目のみオンライン(オンデマンド)で、2回目以降は対面で実施される。コースパワーは引き続き使用するのでチェックをしておくこと。 English is the main language of instruction. The first class will be done online (on-demand), and after that, all the classes will be held in the classroom. Please check CoursePower for log-on-information as well as in the past year.
|
活用される授業方法/Teaching methods used |
|
|
成績評価方法/Evaluation
|
1 |
試験 Exam
|
40%
|
review quizzes (reading comprehension questions & supplementary exercises)
|
2 |
平常点 In-class Points
|
40%
|
listening quizzes and TOEIC exercises
|
3 |
その他 Others
|
20%
|
TOEIC posttest 10% E-learning 10%
|
|
課題(試験やレポート等)に対するフィードバックの方法/Feedback methods for assignments (exams, reports, etc.)
|
中間試験およびquizは本人に返却。
|
教科書/Textbooks
|
| 著者名 Author | タイトル Title | 出版社 Publisher | 出版年 Published year | ISBN | 価格 Price |
1 |
Robin Longshaw, Laurie Blass, Mari Vargo, Eunice Yeates
|
21st Century Reading 2
|
Cengage
|
2015
|
9781305265707
|
\3,190
|
|
メッセージ/Message
|
予習、復習をきちんと行う。辞書を忘れないこと。授業中は英語でコミュニケーションをはかること。
|
その他/Others
|
教科書、その他授業に必要なものを忘れた人、寝ている人は授業不参加とみなします。
|