講義内容詳細:Active Speaking Ski- lls B

戻る
年度/Academic Year 2022
授業科目名/Course Title (Japanese) Active Speaking Ski- lls B
英文科目名/Course Title (English) Active Speaking Skills B
学期/Semester 後期 単位/Credits 1
教員名/Instructor (Japanese) 片見 彰夫
英文氏名/Instructor (English) KATAMI Akio

講義概要/Course description
「積極的に発言する意欲」、「口語英語の知識」、「考えをまとめ、効果的に伝達する力」を育てていくことを中心として展開する授業である。ディスカッション、ディベート、交渉スキルやロールプレーを通してこれらのスキルを身につけることになる。
コミュニケーション能力養成を中心とした実践的な英語力を向上させるために、Bでは、幅広いコミュニケーション活動を通して、様々な口頭表現を学び、発話内容の正確な理解に基づき、英語を用いて広い世界観を育てる参加型の授業である。ロールプレーも適宜行うことで、演技力や表現方法も実践することで、コミュニケーション能力を一層高めていく授業となる。

This class will focus on various aspects of communication: the exchange of opinions, means of effective self-expression and tools of oral English. Typical classroom activities may include: discussion, debate, negotiation and role play.
In Active Speaking Skills B, students will occasionally experience role-playing. Furthermore, students will learn a wide range of expressions and techniques to become an effective speaker with a broad social perspective. 
達成目標/Course objectives
ディスカッション、ディベート、交渉スキルやロールプレーの練習を通して、英語を用いた表現能力を築くことが目標である。英語で述べられた情報や他者の考えを正確に理解して、スキットを書き、口頭表現を通して自分の意思を伝える言語能力と技術を習得する。そのため、授業中は積極的な姿勢で英語を用い、発話内容と脈略を理解した上で、自らコミュニケーションを図る態度と能力を養っていくことになる。

The aim of this course is develop communication skills through discussion, debate, negotiation and role-playing. Through the creation of skits, students will learn how to understand others and effectively express themselves. It is important that students be active participants in this class.
授業計画/Lecture plan
1
授業計画/Class オンライン授業(オンデマンド型)での実施
Introduction and Orientation
8. Your Online Past
2
授業計画/Class What do you think?
How can we stop bullying?
3
授業計画/Class 9. Taking care of Father.
A couple discusses how to take care of an elderly parent.
4
授業計画/Class What do you think?
How can we take care of our parents and grandparents?
5
授業計画/Class 10.My Student Life
   Three international students discuss the meaning of university education.
6
授業計画/Class What do you think?
How should students spend their time at university?
7
授業計画/Class 11. An international relationship
    Akane is talking with her good friend Claire about some big news.
8
授業計画/Class Midterm assessment
9
授業計画/Class What do you think?
How much should we change our lives for love?
10
授業計画/Class 12. Create Another Future
     A university student writes a letter from the year 2200.
11
授業計画/Class What do you think?
What can we do to save the planet?
12
授業計画/Class 13. Ben and Mike.
  There is a rumor going around about two best friends.
13
授業計画/Class What do you think?
Should we pay attention to rumors?
14
授業計画/Class Consolidation and review
15
授業計画/Class Final assessment
 
事前学習/Preparation Prepare for class by studying the assigned preparation items.




事後学習/Reviewing Review the class content and do the assignments.
授業方法/Method of instruction
区分/Type of Class 対面授業 / Classes in-person
実施形態/Class Method 通常型 / regular
補足事項/Supplementary notes全ての授業は英語で行われ、WebExまたは、Zoomを用いたオンライン授業となります。詳細はコースパワーのWeek1及びお知らせ発信を参照してください。
Allclasses are conducted in English and online using WebEx or Zoom. Fordetailed information, please check Week 1 and Message on CoursePower.


活用される授業方法/Teaching methods used
成績評価方法/Evaluation
1 100% 45% classwork, 45% oral interactions and report, 10% e-learning
教科書/Textbooks
 著者名
Author
出版社
Publisher
出版年
Published year
ISBN
1 Impact Issues 2 (Third edition) Pearson Longman 2019 9789813134386
メッセージ/Message
This course aims to help you gain fluency and build the confidence necessary to express personal opinions and experiences in English. I believe that activities in this class improve your communication ability when you have a strong desire to express ideas that are both personal and meaningful.
キーワード/Keywords
active learning     student-centered     input for output