講義内容詳細:Active Speaking Ski- lls B

戻る
年度/Academic Year 2022
授業科目名/Course Title (Japanese) Active Speaking Ski- lls B
英文科目名/Course Title (English) Active Speaking Skills B
学期/Semester 後期 単位/Credits 1
教員名/Instructor (Japanese) EVANS,David R.
英文氏名/Instructor (English) EVANS, David Richard

講義概要/Course description
「積極的に発言する意欲」、「口語英語の知識」、「考えをまとめ、効果的に伝達する力」を育てていくことを中心として展開する授業である。ディスカッション、ディベート、交渉スキルやロールプレーを通してこれらのスキルを身につけることになる。
コミュニケーション能力養成を中心とした実践的な英語力を向上させるために、Bでは、幅広いコミュニケーション活動を通して、様々な口頭表現を学び、発話内容の正確な理解に基づき、英語を用いて広い世界観を育てる参加型の授業である。ロールプレーも適宜行うことで、演技力や表現方法も実践することで、コミュニケーション能力を一層高めていく授業となる。

This class will focus on various aspects of communication: the exchange of opinions, means of effective self-expression and tools of oral English. Typical classroom activities may include: discussion, debate, negotiation and role play.
In Active Speaking Skills B, students will occasionally experience role-playing. Furthermore, students will learn a wide range of expressions and techniques to become an effective speaker with a broad social perspective. 
達成目標/Course objectives
ディスカッション、ディベート、交渉スキルやロールプレーの練習を通して、英語を用いた表現能力を築くことが目標である。英語で述べられた情報や他者の考えを正確に理解して、スキットを書き、口頭表現を通して自分の意思を伝える言語能力と技術を習得する。そのため、授業中は積極的な姿勢で英語を用い、発話内容と脈略を理解した上で、自らコミュニケーションを図る態度と能力を養っていくことになる。

The aim of this course is develop communication skills through discussion, debate, negotiation and role-playing. Through the creation of skits, students will learn how to understand others and effectively express themselves. It is important that students be active participants in this class.
履修条件(事前に履修しておくことが望ましい科目など)/Prerequisite
On-demand” classes will be held between 4/5~10 in the Spring Semester and 9/17~22 in the Fall Semester
授業計画/Lecture plan
1
授業計画/Class See Course Power for the first class
2
授業計画/Class Prepare newspaper reading
3
授業計画/Class Too little, too late-discussing the environment
4
授業計画/Class Ben and Mike-Coping with problems
5
授業計画/Class Government control-how far can it go?
6
授業計画/Class Living together
7
授業計画/Class Size Discrimination
8
授業計画/Class Practice for mid-term exam
9
授業計画/Class Who will help them? Refugees
10
授業計画/Class Debating world problems
11
授業計画/Class Finding the right one-how easy is it to find someone?
12
授業計画/Class Dress for success-what does are dress say about us?
13
授業計画/Class A mother’s story.
14
授業計画/Class Debating the death penalty
15
授業計画/Class Final exam
 
事前学習/Preparation The more prepared a student is, the more the class will be enjoyed! It's not heavy preparation!
Get into the habit  of reading about the coming class and begin thinking of your answers to questions
If there are expressions you don't understand, look them up
事後学習/Reviewing Students need to be self-aware and find out when they have difficulty expressing themselves
This is a learning opportunity!
Keep building your language and have fun expressing your views
授業方法/Method of instruction
区分/Type of Class 対面授業 / Classes in-person
実施形態/Class Method 通常型 / regular
補足事項/Supplementary notes全ての授業は英語で行われ、WebExまたは、Zoomを用いたオンライン授業となります。詳細はコースパワーのWeek1及びお知らせ発信を参照してください。
All classes are conducted in English and are on-campus
活用される授業方法/Teaching methods used
成績評価方法/Evaluation
1 100% 40% classwork, 50% on presentations, discussion and conversation, 10% e-learning.
教科書/Textbooks
 著者名
Author
タイトル
Title
コメント
Comments
1 Day, Shaules and Yamanaka Impact Issues 2 Impact Issues 2, Pearson
メッセージ/Message
This course aims to help you gain fluency and build the confidence necessary to express personal opinions and experiences in English. I believe that activities in this class improve your communication ability when you have a strong desire to express ideas that are both personal and meaningful. If you need to contact me my email is davidevans999@gmail.com